Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

Na naszej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej - więcej o tym w Naszej polityce prywatności. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, umieszcza je w pamięci Twojego urządzenia.

Akceptuję   Zmiana ustawień
Zarejestruj się!

Zaloguj się!
Zapomniałeś hasła?
Witaj na legalne.info - 4857 legalnych plików, 145 użytkowników online

Strefa Mobile

Play chce przejąć Virgin Mobile Polska

Sieć Play przekazała w komunikacie informację, że podpisała szereg umów z Virgin Mobile Polska, w tym przyznającą opcję nabycia Virgin Mobile ......

Kolejne Pakiety Kibica w Orange

W związku z kolejnymi meczami polskiej reprezentacji w piłce nożnej Orange przygotowuje kolejne Pakiety Kibica.  Tak jak w poprzednich ......

Newsletter

Najnowsze wieści o legalnych programach.

Top download

Ostatnio dodane

Ostatnio na forum

Shoutbox

GGMod+ szkodzi czy pomaga GG Network?

Napisał(a)/wprowadził(a)

Data: 05-01-2010 Komentarze[3]komentarze
Gadu-Gadu
Zapewne zastanawialiście się, czy GG Network w ogóle obchodzi istnienie GGMod+/GG8+/StrongGG/BannerKillera... z pewnością wiedzą o tych narzędziach. Wielu z Was pewnie myśli, że używając GGMod+ lub AQQ działacie na szkodę (straty) spółki.

Zastanawiałem się trochę nad tym i doszedłem do ciekawego wniosku: z punktu widzenia GG Network większą szkodą jest 1000 użytkowników AQQ/Tlenu czy innego alternatywnego klienta, niż 1000 użytkowników GGMod+. Dlaczego?

Od razu mówię, że ten tekst to moje przemyślenia i nie jest to stanowisko firmy czy informacja od jakiegoś pracownika GG Network. Wszyscy jednak wiemy, że dla GG najważniejszy jest zysk. Ooo tak! - pieniążki zarabiają przecież przez wszędobylskie reklamy, więc jakim cudem usuwanie reklam GGModem lub BannerKillerem im nie szkodzi?

Tak naprawdę jest to bardzo proste: W przypadku reklam z Google AdSense, strona reklamująca otrzymuje zapłatę za kliknięcie w reklamę przez użytkownika. W przypadku GG wygląda to tak, że to za czas wyświetlania banera reklamodawca musi zapłacić stałą cenę. Nie ma znaczenia więc to, czy Ty te reklamy widzisz, czy nie. Dla przykładu: Duża reklama w oknie rozmowy kosztuje 75 tys. zł za jeden dzień wyświetlania, mała - 25 tys. Reklama w oknie głównym to koszt 45 tysięcy złotych, a reklama wyświetlana przy uruchomieniu komunikatora - 60 tysięcy złotych. Łatwo więc zauważyć, że dziennie GG operuje sporą kasą.

Co jednak na to reklamodawcy? Przecież oni zapewne też są świadomi istnienia alternatywnych komunikatorów i tego, że reklama wykupiona w GG może po prostu nie dotrzeć do odbiorcy? Od tego jednak jest badanie popularności komunikatorów w ramach badania Megapanel PBI/Gemius. Badanie to realizowane jest na kilkunastotysięcznej grupie "panelistów", którzy mają w swoim systemie zainstalowany program analizujący strony na jakie wchodzą, oraz właśnie komunikatory. Wynikami tego badania podpierają się reklamodawcy, którzy stwierdzają, czy reklama jest opłacalna za taką cenę czy nie.

I tu najważniejsza uwaga: GGMod+/BK2/StrongGG - te programy nie zaniżają statystyk GG mimo, że nie wyświetlają reklam. Są one traktowane jako oryginalne wersje klientów przez badanie Megapanel. Prawdopodobnie, gdyż sam nie znalazłem nigdzie potwierdzenia tego faktu, nie mniej jednak plik gg.exe ma w sobie odpowiednie właściwości i wartości, które go identyfikują jako aktywny proces komunikatora. Być może jest to odczytywane na zasadzie wpisów do rejestru? Nie wiem. Wątpliwości miałem, czy GG8+ nie zaniża wyników GG, gdyż tam plik gg.exe uzyskiwał nieco inne wartości (patrz ->Właściwości pliku).

"Jeśli modyfikacje nie zaniżają statystyk, to po co się przejmować? Kasa i tak płynie, bo cena za reklamę się nie zmienia."

Druga myśl jaka mi przyszła do głowy to wypowiedź jednego z przedstawicieli Microsoftu, który stwierdził, że MS woli, aby użytkownik korzystał z pirackiego Windowsa, niż z darmowego Linuksa. Gdy pierwszy raz to przeczytałem, lekko się zastanowiłem... Przecież wtedy tracą pieniądze za swoją pracę. Niby tak, ale jeśli korzystasz z pirackiego Windowsa, to z punktu widzenia MS, istnieje większa szansa, że kiedyś zakupisz oryginalny system. Gdybyś natomiast używał Linuksa, to zapewne nie chciałbyś nigdy wrócić do Windowsa.

Podobnie jest z GG - używając nawet wersji zmodyfikowanej, prędzej czy później użyjesz wersji oryginalnej, chociażby z przyzwyczajenia. Natomiast gdy zaczniesz od początku używać innego komunikatora, to wątpię, aby Twoje przyzwyczajenia pozwoliły Ci go porzucić na rzecz GG.

Wszelkie uwagi proszę pisać w komentarzach.

Źródło: http://gg8-plus.pl/articles.php?article_id=41

Wasze komentarze (3)
Dodaj swój komentarz

Autor:

Treść komentarza

Aby dodać komentarz wpisz w poniższe pole kod z obrazkaAby dodać komentarz wpisz w poniższe pole kod z obrazka:

Nie chcesz wpisywać kodu?Nie chcesz wpisywać kodu? Zarejestruj się lub zaloguj.

  up down
0
avatar

Qrix -2010-01-06 11:56:56-

I może linki: http://www.internetstandard.pl/news/89346/Skype.ma.w.Pol sce.1.4.mln.uzytkownikow.html http://www.pbi.org.pl/index.php /ida/35/ (bezpieczeństwo)

  up down
0
avatar

Qrix -2010-01-06 11:49:34-

Mimo to Skype, Yahoo, MSN i GoogleTalk jest uwzględniane. Dla pewności jednak postanowiłem o to ich zapytać, czekam na odpowiedź. Jednocześnie warto zauważyć, że gdyby taki kod był wkompilowany w program, to sądzę (może źle), że firma tworząca komunikator mogła by zawyżać swoje wyniki. Fakt - musi być wiarygodny, ale nawet jeśli GGMod+ lub BK2 to 5-6% użytkowników GG, to reklamodawca i tak ma potężnego odbiorcę. Problem na bank będzie większy, gdy liczba tych użytkowników wzrośnie. Póki co GG wydaje się nie zainteresowane probelem i nie dba o użytkownika: zauważcie, że tworzą funkcje, które nie zachęcają tych, którzy korzystają z alternatywnych rozwiązań AQQ/Tlena itp.

  up down
0
avatar

Magnes -2010-01-06 09:30:18-

Autor lekko myli się w kwestii metodologii badań Gemiusa. Kod wysyłający statystyki jest wmontowany w źródło komunikatora, dlatego też wiemy ile osób i z jakim średnim czasem używa komunikatora (przy audycie Site Centric wyniki są prawdziwe, a nie szacowane na podstawie panelistów). Tak jest w przypadku AQQ, GG, TLENU. Skype i MSN jako podmioty zagraniczne nie specjalnie interesują się cyferkami naszego rynku, dlatego też oszczędzają pieniądze i nie płacą za takie badania. Nie wiem, czy na dzień dzisiejszy modyfikacje gg mają usunięty/zablokowany kod megapanelu, więc nie wiadomo jak to wpływa na wynik. Na pewno nie wiąże się to z nazwą procesu. Jeśli chodzi o reklamy to NA PEWNO właściciele gg nie mają w głębokim poważaniu tego czy ich reklamy są oglądane czy nie. Reklamobiorca MUSI być bardzo wiarygodny dla reklamodawcy. Swego czasu Google, chyba największy potentat reklamy w internecie, ostro się tłumaczył, że problem botów klikających w ich linki owszem istnieje, ale to tylko 2-3% ruchu i od razu kusił promocjami oraz obietnicami jeszcze dokładniejszego wychwytywania oszustw.